Du er her:
  • Hjem
  • Linnéa Blakéus Calder viser utstillingen «Ouroboros – vann»

I Linnéa Blakéus Calders nye utstilling «Ouroboros – vann», i Sandnes kunstforening, er temaet blant annet vannets evige syklus, vann og gjenbruk, verdens vannressurser og den store skjevfordelingen av vann globalt. Utstillingen består av skulptur,smykkeobjekter og trykk.

Vises til 17. november.
    Åpningstider:
    Mandag-onsdag: Stengt
    Torsdag: 11:00-19:00
    Fredag-søndag: 11:00-16:00

Foto:Linnéa Blakéus Calder
    Se foreningens facebook-side for mer.

I den kommende utstillingen til Linnéa Blakéus Calder «Ouroboros – vann», danner miljø- og klimaendringene et bakteppe. Temaet er vann og gjenbruk; verdens vannressurser og den store skjevfordelingen av vann globalt. Vann er et knapphetsgode som rammer de fattigste delene av verdens befolkning hardt, mens vi som bor i denne delen av verden har tilnærmet ubegrenset tilgang til rent vann – vi kan til og med bade i  rent drikkevann.

Mønstringen er også et fysisk gjenbruksprosjekt der kunstneren bruker kryssfinér fra gamle kasserte skolestoler i arbeidene sine. I Sandnes kunstforening vil hun blant annet vise to større Ouroboros-skulpturer og en skuptur med tittelen «Epoker», en serie smykkeobjekter «På åpent hav», foruten tresnitt. I selve verket «Ouroboros – Vann» er det naturens evige syklus som skildres, en syklus uten begynnelse og slutt der alt levende inngår i et kretsløp som blir til vann og inngår i nytt liv.